Friday, January 30, 2009

..jasa joran..

aku dedikasikan ceritera nie untuk kaki pancing sedunia....
berpeluh ketiak aku...naik lenguh lutut aku.. akhirnya si patin nie tumpas gak ngan aku... idok la berat sangat, cuma 7.8 kg AJE...


berbekalkan joran usang yang berumur lebih 3 tahun, mesin yang hanya berjenama biasa, tali 10 pound, si patin tewas setelah hampir 20 minit bertarung... bukan pertarungan biasa sebab si patin nie spesis patin liar...
aku dah lama usha patin nie..setelah 3 minggu, baru la dia terpedaya ngan umpam peram aku...

bila dah abih berposing sakan ngan patin nie, aku eksport patin nie ke kampung. aku suruh mak aku buat gulai tempoyak, bahagian kepala aje yang buat gulai, bahagian badan hingga ekor aku suruh mak aku buat pekasam...



yang mamat indon tu tumpang nak bergambar untuk dikirimkan ke kampong.....




nie lak mangsa aku yang entah keberapa pun aku dah tak ingat..si tongsan rumput.. 6.7 kg AJE...

yang nie lak cam tarik anak lembu.. dia punya lawan cam tarik tali...

nasib masih menyelebahi aku sebab tali yang aku guna cuma 10 pound...

yang nie aku tak anto ke kampung.. tapi aku wat parti bakar ikan kat rumah.. itu pun separuh aje.. lagi separuh aku simpan wat stok lauk.. tak yah aku gi pasar...





apa pun mangsa aku ngan joran tu, kini hanya tinggal sejarah sebab joran bertuah aku dah jadi mangsa pembalasan ikan yang aku tak tahu apa spesis dan saiznya.. joran aku dah berkubur ke dasar lombong tu akibat dari sentakkan ikan....




Errrkk!!! Kenyang la puuloook!!






















2 Komen Anda:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

blasah beb..ada senang, ada lebey, tasik puteri...

iem2iem said...

eh ko punya jerry aku ada bawak balik gambar jelah. . . yang betolnya aku tak nampak plak .. apa cerita nye beb? ada lagi ka jerry ko tu? dah jumpa ka jalan pulang nya?