Monday, November 30, 2009

Ikan Bakar Tasek Raban


Yummy Yummy..Ikan bakar Talapia..yang buat sedapnya kuah dia ni.kalau taukeh kedai ni kasi resipi buat kuah ni kat aku kan best.Seekor harganya RM24!!



Setiap kali balik ke Baling.Mesti tak lengkap kalau tak singgah restoran ikan bakar tasek raban.Restoran ni terletak di kuala kangsar, jalan nak menghala ke lenggong. Kalau hari minggu mmg restoran ni full house. aku pon balik raya haji bebaru ni jenuh gak la menunggu ikan bakar tilapia aku ni siap.Disebabkan kekadang je dpt merasa ikan bakar ni. nak taknak kene la menunggu juga.Restoran ini la yang buat aku boleh terbela ikan tilapia.Satu hari nnt mmg aku berharap boleh buat restoran mcm ini.Ada restoran dan ada ternak ikannya sekali.Aku sempat la berborak skit ngan mamat yg dok membakar ikan ni, dia ckp ikan ni suma dibela kat kolam sangkar, bukan taukeh restoran ni yg bela, tapi ada org lain.Tapi penternak ikan ni cuma jual ikan ni kat restoran ni saja..Bayangkan berapa byk ikan yg perlu dibekalkan ke restoran ni...Masyuk tak masyuk la taukehnya...

1 Komen Anda:

Anonymous said...

Kalau nak tahu supplier tasek raban. Datanglah ke gerai kami dan lihat sendiri ikan yang kami proses untuk Restoran Tasek Raban. Pembekal ikan air tawar pelbagai jenis yang telah beroperasi lebih dari 15 tahun di pasar besar Ipoh.

Shamina Enterprise.
017-5135380 (shidi)
013-5842958 (sham )